ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο εργαστήριο της κηπουρικής οι μαθητές του σχολείου μας έρχονται σε επαφή με βασικές έννοιες και εργασίες που αφορούν:

  • Την φύση γενικά
  • Τα φυτά και την καλλιέργειά τους
  • Ανάγκες των φυτών σε νερό
  • Την σπορά των φυτών
  • Την φύτευση και την μεταφύτευση των φυτών.
  • Εργασίες κατασκευής και περιποίησης ενός κήπου

Όλα αυτά πραγματοποιούνται μέσα από βιωματικές και ομαδικές συνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας εντός και εκτός της αίθουσας, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο (σχολικός κήπος).

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Μαγειρική 1Ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας στο εργαστήριο Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ώστε οι μαθητές να μπορούν τόσο να αυτονομηθούν όσο και να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες και επαγγελματική συνείδηση.

Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται σε αίθουσες οι οποίες διαθέτουν εξοπλισμό οικιακής κουζίνας.

Στα πλαίσια του μαθήματος οργανώνονται δράσεις ώστε οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν δεξιότητες με βιωματικό τρόπο, να μιμηθούν ρόλους και να εμπλακούν όσο αυτό είναι δυνατόν σε πραγματικές συνθήκες επαγγελματικής απασχόλησης.

Μέσα από όλη αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία ο μαθητής καλλιεργεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τις δεξιότητές του αναπτύσσοντας αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.

 

 Ειδικότερα επιδιώκεται οι μαθητές:

  • Να μάθουν και να εφαρμόζουν οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
  • Να εξοικειωθούν με τον εργαστηριακό εξοπλισμό και τις χρήσεις του.
  • Η οργανώνουν και να εκτελούν δραστηριότητες
  • Να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας.
  • Να δουλεύουν σε ομάδες και να λειτουργούν με ομαδικό πνεύμα.
  • Να εκτελούν συνταγές μαγειρικής – ζαχαροπλαστικής.
  • Να αναγνωρίζουν τις κατηγορίες τροφίμων και τη διατροφική τους αξία.

Οι δράσεις του εργαστηρίου Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής περιλαμβάνουν τη συμμετοχή σε Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και την παρασκευή εδεσμάτων για τις εκδηλώσεις του σχολείου και το σχολικό παζάρι.

 

Στο μάθημα των μαθηματικών επιδιώκεται η απόκτηση βασικών μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Η διδασκαλία προσαρμόζεται στις δυνατότητες του/ της κάθε μαθητή/τριας. Ειδικότερα οι μαθητές/τριες ασχολούνται με: 

Προμαθηματικές έννοιες οι οποίες είναι απαραίτητες για να αντιληφθούν, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν το περιβάλλον γύρω τους και αποτελούν βασική προεργασία για την κατάκτηση της λογικομαθηματικής σκέψης. Συγκεκριμένα αφορούν στις έννοιες του χώρου (πάνω- κάτω, πίσω- μπροστά, μέσα- έξω, κοντά- μακριά, ανάμεσα, δεξιά- αριστερά), των μεγεθών (μεγάλο- μικρό, ψηλό- κοντό, παχύ- λεπτό, βαρύ- ελαφρύ), του χρόνου (μέρες, μήνες, εποχές, ώρα), των ποσοτήτων (λίγα- πολλά, άδειο- γεμάτο, τόσα- όσα, αριθμοί), των σχημάτων και των χρωμάτων.
Μαθηματικές έννοιες και πράξειςΟι βασικές μαθηματικές έννοιες που χρησιμοποιούνται στο σχολείο μας θέτουν τα θεμέλια για την εκμάθηση πιο προηγμένων μαθηματικών εννοιών. Η πρώιμη έκθεση σε δραστηριότητες μαθηματικών εννοιών θα προάγουν την άνεση του μαθητή με αυτές τις δεξιότητες. Εάν ο/η μαθητής/τρια δεν εξοικειωθεί με τις έννοιες των μαθηματικών και των αριθμών σε κάθε ηλικία, θα στερείται εμπιστοσύνης στις ικανότητές του/της και μπορεί να γίνει διστακτικό.

Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή και εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες.

   ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 αρχείο λήψης

    Οι μαθητές μας στο μάθημα της Γλώσσας εκπαιδεύονται στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων με έμφαση στην κατάκτηση της γραφής, της ανάγνωσης, καθώς και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο ,με βάση τις δυνατότητες του κάθε μαθητή.

    Βασικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της γλώσσας είναι η ενίσχυση και βελτίωση του προφορικού και γραπτού λόγου των μαθητών. Ειδικότερα, επιδιώκεται η κατάκτηση δύο βασικών δεξιοτήτων, της ανάγνωσης και γραφής, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να επικοινωνούν με αυτοπεποίθηση και να συμμετέχουν ενεργά και δημιουργικά στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

    Η διδασκαλία του  μαθήματος  της γλώσσας είναι προσαρμοσμένη στις εκπαιδευτικές ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών, με εξατομικευμένη διδασκαλία, όπου χρειάζεται, και εφαρμογή ποικίλου παιδαγωγικού υλικού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παροχή διδακτικού υλικού, που είναι κατάλληλα σχεδιασμένο από το εκπαιδευτικό προσωπικό  (οπτικοποιημένο υλικό, σχεδιαγράμματα, χρώματα, κάρτες, σταυρόλεξα, εικονογραφημένα κείμενα, παιχνίδια), ώστε να κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών, να διδάσκονται με ευχάριστο τρόπο το μάθημα, να αλληλεπιδρούν ομαδικά και να επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος.

 Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει.

                                                                                                                                                       Maria Montessori