Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ

Ο Σχολικός Νοσηλευτής/ρια  ειδικής αγωγής ,έχει ως βασικό στόχο την
προαγωγή της υγείας, της υγιεινής και ασφάλειας στη σχολική μονάδα.
Παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες με σκοπό την προαγωγή της υγείας σε
όλη την σχολική κοινότητα, αποτελώντας παράλληλα τη γέφυρα
μεταξύ υγείας και εκπαίδευσης.Ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του Σχολικού
νοσηλευτή είναι: 
-Πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτου περιστατικού με παροχή
πρώτων βοηθειών ,διακομιδή εάν κριθεί αναγκαίο – ενημέρωση
οικογένειας
-Οργάνωση γραφείου νοσηλευτή και απαραίτητος εξοπλισμός
φαρμακείου
-Εφαρμογή προγραμμάτων  Αγωγή ς και Προαγωγής υγείας όλου
του σχολικού πληθυσμού (εκπαιδευτικό και βοηθητικό
προσωπικό, γονείς) π.χ εκπαιδεύση των παιδιών στους κανόνες
της σωστής διατροφής.
-Παρακολούθηση της υγείας των μαθητών
-Σχεδιασμός ατομικού πλάνου φροντίδας υγείας
-Αγωγή υγείας και Συμβουλευτική (εφαρμογή ατομικών και
ομαδικών προγραμμάτων)
-Διοργάνωση εκπαιδευτικού παροχής πρώτων βοηθειών στο
προσωπικό του σχολείου
-Προστασία της υγείας (συμμετοχή στη σύνταξη και εφαρμογή
σχολικών κανονισμών για την ασφάλεια του σχολικού
περιβάλλοντος, για έκτακτες καταστάσεις κτλ.)
-Συμμετοχή στον έλεγχο και την παρακολούθηση των
συνθηκών υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες,
κοινόχρηστοι χώροι), προτείνοντας τη λήψη των απαραίτητων
μέτρων για την προστασία των μαθητών

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το ειδικό βοηθητικό προσωπικό ασχολείται:

  • Με την Υποδοχή των μαθητών ,βοήθεια για την ασφαλή μετάβαση και αποχώρησή τους προς και από τον σχολικό χώρο.
  • Την υποστήριξη των μαθητών σε θέματα καθημερινής διαβίωσης, αυτοεξυπηρέτησης, προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, αγωγής, τουαλέτας, σίτισης, ένδυσης και κινητικότητας.
  • Την υποστήριξη των μαθητών καθ’όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενθάρρυνση για συμμετοχή σε δραστηριότητες του σχολικού προγράμματος και παρότρυνση για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
  • Τη συνεργασία με τους γονείς των μαθητών και ενημέρωση

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η ψυχοκοινωνική υποστήριξη στο σχολείο μας εκπροσωπείται από μια κοινωνική λειτουργό, η οποία έχει την αρμοδιότητα για θέματα εφαρμογής της κοινωνικής εργασίας και προσφοράς υποστηρικτικών υπηρεσιών στο σχολικό περιβάλλον. Προάγει την ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών με βάση τις αρχές των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι παρεμβάσεις  της έχουν σκοπό την ενδυνάμωση των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους μέσα από την ενίσχυση των προσωπικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που προάγουν στάσεις και συμπεριφορές και οδηγούν σε λειτουργικές επιλογές.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο/Η Ψυχολόγος αποτελεί μέλος της διεπιστημονικής ομάδας του σχολείου και συνεργάζεται στενά με όλο το προσωπικό για την καλύτερη δυνατή προσαρμογή των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινωνική τους ένταξη. Ο ρόλος του/της είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Αφού πρώτα αξιολογήσει τις εκπαιδευτικές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριών, παρέχει συστηματική ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Τομείς με τους οποίους ασχολείται συχνά ο/η Ψυχολόγος είναι: Η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, η ενδυνάμωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας, η ενίσχυση της αυτοεικόνας τους και η παρέμβαση σε καταστάσεις κρίσης. Ο/Η Ψυχολόγος σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την ειδικότητα του. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών και των οικογενειών τους. Συνεργάζεται στενά με τις οικογένειες των μαθητών/τριών και παρέχει ατομική και ομαδική συμβουλευτική υποστήριξη στους γονείς, εκπαίδευση για τις σχέσεις γονέων - παιδιού και την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σπίτι και καθοδήγηση για την ανάγκη πρόσθετων ιατρικών και ψυχοθεραπευτικών παρεμβάσεων. Οργανώνει και εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά προγράμματα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Προάγει στο πλαίσιο της διεπιστημονικής προσέγγισης σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Λειτουργό την πρόληψη μέσα από προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που απευθύνονται σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική διαδικασία (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές).